תנו למומחים שלנו לדאוג לכם, צרו עמנו קשר לייעוץ חינם!

050-1234567

מחפשים מידע נוסף לגבי ביטוח מסויים? צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

    ביטוח אחריות מקצועית: לא כזה מובן מאליו כמו שאתם חושבים

    ביטוח אחריות מקצועית מגן על אנשי עסקים וארגונים שמוכרים את מומחיותם

    ביטוח אחריות מקצועית, שנקרא גם ביטוח מקצועי מגן על אנשי עסקים, חברות וארגונים שמספקים ייעוץ ושירותים מקצועיים, מפני חשיפה לנזקים שנובעים מתביעות שעלולות להיות מוגשות נגדם או נגד הארגון על ידי לקוחות שאינם מרוצים.

    ביטוח זה מגן על אנשי עסקים וארגונים שמוכרים את מומחיותם. הביטוח מכסה אנשי מקצוע שצברו מומחיות באמצעות הכשרה נרחבת בתחומם, ושעבודתם נשלטת על ידי תקנים שנקבעו, או על ידי הסכמים וחוזים שיש להם עם לקוחות או ספקים בענף שלהם. הכיסוי מציע גם השלמה טובה להגנות הבסיסיות שניתנות במסגרת ביטוח עסק.

    יש כמה תרחישים שכשהם קורים, ביטוח אחריות מקצועית מתגלה כאוצר

    ביטוח אחריות מקצועית מספק הגנה מפני תביעות שמוגשות נגד בעלי עסקים וארגונים בתרחישים הבאים:

    • טעויות בביצוע העבודה.
    • העדר אספקת העבודה המובטחת.
    • עבודה שלא סופקה או לא הושלמה.
    • רשלנות בפועל או לכאורה.
    • מצג שווא.
    • הפרת חובת התנהלות בתום לב.
    • עצות שאינן מדויקות.

    ביטוח אחריות מקצועית משלם את עלויות פסקי דין שעלולים להיפסק כנגד עסקים בגין תביעות אלו, ומשלם גם את עלויות ההגנה המשפטית של בעלי עסקים בין אם העסק נמצא אשם או לא.

    כך, למשל, ביטוח אחריות מקצועית למטפלים כולל מרכיב חשוב של כיסוי הגנה משפטית בגין תביעה שמוגשת נגד מטפל ששגה בתום לב בטיפול, וכתוצאה מהטיפול השגוי המטופל סובל מנזקים או סיבוכים.

    במילים אחרות, ביטוח מקצועי מכסה את בעל העסק, את בית העסק, ואת העובדים במהלך עבודתם במסגרת הפעילות העסקית.

    כל כך הרבה בעלי עסקים צריכים ביטוח אחריות מקצועית. שימו לב

    הנה כמה דוגמאות לעסקים שחשוב שתהיה להם פוליסת אחריות מקצועית טובה ומקיפה:

    • מטפלים סיעודיים, מטפלות בתינוקות, וסייעות בגני ילדים.
    • מטפלים שמספקים טיפולים אלטרנטיביים כמו מרפאים בעיסוק או פיזיותרפיסטים.
    • רופאים.
    • קוסמטיקאיות ומרכזי ספא וטיפולי יופי.
    • עורכי דין ונוטוריונים.
    • רואי חשבון
    • מהנדסים.
    • ביטוח מקצועי לאדריכלים.
    • סוכני ביטוח.
    • מאמנים אישיים ומקצועיים.
    • יועצים ארגוניים.

    במיוחד מאמנים צריכים שיהיה להם ביטוח מקצועי

    מאמנים אישיים ומקצועיים, כמו כל אנשי המקצוע האחרים, זקוקים לפוליסת ביטוח מקצועי כדי להתגונן מפני טעויות ומחדלים שעלולים להתרחש במהלך עבודתם מול לקוחות. אנשי מקצוע אלו עובדים עם אנשים ובעלי עסקים ועוזרים להם להשיג את היעדים האישיים או העסקיים שלהם.

    במהלך אימון, העסק או המתאמן עשוי שלא להיות מרוצה מהדרכת היועץ, ולהגיב באמצעות תביעה בגין רשלנות בשירותים הניתנים. התביעה עשויה לכלול טענות הנוגעות לשגיאות, השמטות או מחדלים. ללא כיסוי של ביטוח מקצועי, המאמן חשוף לסיכון.

    אם יש לכם ביטוח, הכסף שאתם משלמים לחברת הביטוח מדי חודש הוא כסף קטן לעומת ההגנה שתקבלו. כך שהשאלה היא לא כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית למאמנים, אלא איזו פוליסה תשרת הכי טוב את הצרכים וההעדפות של מאמנים.

    עורכי דין, למשל, חשופים כל הזמן לתביעות

    כמות התביעות שעורכי דין חשופים אליהן במסגרת עבודתם, כמעט בלתי אפשרית להתמודדות ללא פוליסה טובה ומקיפה של ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין.

    אנשי מקצוע אלו חשופים לתביעות שעלולות להיות מוגשות נגדם על ידי לקוחות שאינם מרוצים, במספרים גבוהים הרבה יותר מבעלי עסקים אחרים. חשוב להבין שהפגיעה במוניטין של משרד או חברת עורכי דין, עלולה להיות יקרה הרבה יותר מעלות פוליסת ביטוח אחריות מקצועית.

    מהנדסים צריכים להכיר את החשיבות והמאפיינים של הכיסוי

    ביטוח עסק מגן על בעלי עסקים מפני תביעות שמוגשות נגדם או נגד בית העסק כתוצאה פגיעות גוף או נזקי רכוש. אבל ביטוח מקצועי למהנדסים, לעומת זאת, הוא סוג הביטוח שמגן על אנשי מקצוע אלה מפני תביעות שמוגשות נגדם בגלל שגיאות ומחדלים שבוצעו במהלך עבודתם.

    ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים מבטיח הגנה מפני תביעות שמוגשות על ידי לקוחות, בטענות שנוגעות לטעויות ומחדלים שבוצעו בפרויקטים.

    ככלל, ביטוח מסוג זה יספק את ההוצאות הנדרשות במידה ותוגש תביעה נגד המהנדסים, המשרד או בית העסק שלהם, וזה יהיה גם המשאב שלהם אם וכאשר הם יימצאו אשמים ויידרשו לשלם פיצויים לצד הנפגע, כל עוד, כמובן, הטעות בוצעה בתום לב ולא במזיד.

    לא משנה מה נציגי חברת הביטוח מבטיחים לכם. כל אמירה צריכה להיות מגובה בפוליסה

    כי מבחינתכם, מה שלא כתוב, לא קיים. פוליסת ביטוח מקצועי מנוסחת באופן שמכסה כל תביעה שבית העסק חשוף אליה, בטענות שמופנות כלפיו בטענות אחריות מקצועית הנוגעות אי ביצוע העבודה, ביצוע עבודה לקויה, טעויות במסגרת העבודה שהובילו לפגיעות בצדדים אחרים, כולל מקרים שבהם הטעויות התגלו הרבה לאחר סיום העבודה. עיקרי פוליסת ביטוח מקצועי כוללים:

    • כיסוי להוצאות הגנה משפטית בדיונים משפטיים בבית משפט, במקרה שתביעות כאלו מוגשות נגד בעל העסק או הארגון.
    • פיצויים במקרה שנגד העסק מוגשות תביעות על ידי צדדים שלישיים, בטענת הפרת חובה מקצועית כתוצאה מטעות, רשלנות או מחדל שבוצע בתום לב.
    • כיסוי גם לתרחישים שהתרחשו טרם תקופת הביטוח, בתנאי שהתביעה שמוגשת נגד הארגון הוגשה לאחר שהביטוח נכנס לתוקף.
    • הכיסוי במסגרת הביטוח מוצע למקרי רשלנות שבוצעה בתום לב בלבד, ללא כיסוי להתנהלות פלילית או פגיעה זדונית בצדדים אחרים.

    ביטוח אחריות מקצועית: שאלות ותשובות

    למה צריך ביטוח מקצועי?

    כי לפעמים לקוחות עשויים לדרוש מבעל העסק ביטוח מקצועי כדי לעשות איתו עסקים. חוץ מזה, במקצועות מסוימים, כמו משפטים ורפואה, כמעט שאי אפשר להתנהל בלי ביטוח שיגן על אנשי מקצוע אלו מפני תרחישים בלתי צפויים שעלולים להתרחש בתדירות גבוהה יותר בהשוואה למקצועות אחרים.

    מי צריך ביטוח אחריות מקצועית?

    אנשי מקצוע שמנהלים עסק משלהם צריכים ביטוח אחריות מקצועית בנוסף לביטוח לעסקים. ביטוח זה מגן עליהם מפני הפסדים כספיים שקשורים לתביעות שלקוחות מגישים נגדם.

    מה ההבדל בין אחריות מקצועית לבין אחריות כללית?

    ההבדל העיקרי בין אחריות כללית למקצועית הוא בסוגי הסיכונים שכל אחד מהם מכסה. אחריות כללית מכסה סיכונים פיזיים, כגון נזקי גוף ורכוש. אחריות מקצועית מכסה סיכונים מופשטים יותר, כגון טעויות והשמטות בשירותים שהעסק שלכם מספק.

    איך מגישים תביעה?

    כשמתרחשת תביעה, חשוב ביותר שבעל העסק או איש המקצוע יידע את חברת הביטוח במהירות האפשרית. במקרים מסוימים, אי ביצוע פעולה זו עלול לבטל את הביטוח. לבעל העסק או איש המקצוע צריכים להכיר את נוהל הגשת התביעה.
    האם התביעה תוגש באמצעות סוכן הביטוח? האם יש מספר טלפון להתקשר אליו? האם יש למלא טפסים? הכרת תהליך זה מראש יכולה לחסך כאבי ראש בהגשת התביעה.

     

    בשורה התחתונה, איך מפחיתים את הסיכון לתביעות משפטיות?

    למרות שלא ניתן להימנע לחלוטין מתביעות משפטיות שמוגשות נגד עסקים, בעלי עסקים וארגונים, יש כמה צעדים שכדאי לנקוט בהם על מנת להפחית את הסיכונים בעסק שלכם, למשל:

    • הגדרת ציפיות ברורות מול הלקוחות לפני תחילת העבודה.
    • שמירת הערות מפורטות, סיכומי פגישות וקבצים הנוגעים לעבודה על פרויקטים של לקוחות.
    • התמקדות בהתנהלות אתית וכנה, והקפדה על פעילות עסקית במסגרת תחום ההתמחות בלבד.

    כדי לרכוש פוליסה שמתאימה היטב לצרכים העסקיים שלכם, היכנסו לאתר השוואת ביטוחים כדי להתרשם ממגוון ההצעות של חברות הביטוח השונות, להבין כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית עם הכיסויים שאתם מחפשים, ולבחור את הפוליסה שהכי מתאימה לצרכים ולהעדפות שלכם.

    צרו עמנו קשר לקבלת ייעוץ חינם!