תנו למומחים שלנו לדאוג לכם, צרו עמנו קשר לייעוץ חינם!

050-1234567

מחפשים מידע נוסף לגבי ביטוח מסויים? צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

    ביטוח ליום אחד: זה אפשרי, בתנאי שיודעים איזו פוליסה לבחור

    למרות שביטוח ליום אחד מיועד לפרק זמן קצר ביותר, עדיין חשוב להקפיד למצוא את הפוליסה המתאימה

    תחום ביטוחי הרכב מקיף אינספור סוגי פוליסות, תנאים ותתי-תנאים, ובין היתר הוא כולל מונחים כמו למשל ביטוח חובה, ביטוח מקיף, ביטוח צד ג' או ביטוח לנהג צעיר או חדש.

    החוק מחייב כל נהג לרכוש ביטוח חובה, ונהגים שרוצים להיות מכוסים בהגנות מכל הכיוונים, רוכשים גם ביטוח מקיף. אבל כשאתם צריכים לבחור ביטוח ליום אחד, הסיפור שונה לגמרי.

    מכיוון שרוב פוליסות ביטוחי הרכב תקפות למשך שנה, בחלק מהמקרים נהגים זקוקים לביטוח לפרק זמן קצר יותר, ולמקרים אלו חברות הביטוח מציעות ביטוח רכב ליום אחד. אז אם אתם מחפשים ביטוח לפרק זמן קצר, הנה כל מה שכדאי שתדעו כדי למצוא את הפוליסה המתאימה.

    מה הקשר בין ביטוח ליום אחד לבין גורל?

    רוב סוגי ביטוחי הרכב נפרשים על פני פרק זמן של שבוע עד שנה, וחלק מחברות הביטוח מציעות למבוטחים אפשרות לרכוש ביטוח רכב לפרק זמן קצר יותר משבוע, שמתאים למקרים מיוחדים.

    ביטוח ליום אחד מתאים גם למקרים שבהם נהגים מעוניינים לבטח אדם נוסף שנוהג ברכבם. נהג הרכב רכש ביטוח חובה, שבדרך כלל מבטח גם את בן או בת זוגו ולפעמים גם את ילדיהם.

    אבל במקרים בהם הנהג משאיל את רכבו לנהג אחר, אין כיסוי מתאים שיגן עליו ולכן במקום לנהוג ברכב ללא ביטוח ולסמוך על המזל, אפשר לרכוש ביטוח חובה ליום אחד או לפרק הזמן שבו הנהג שאינו כלול בפוליסה הראשית, יוכל לנהוג ברכב עם ביטוח מתאים.

    במילים אחרות, אם המבוטח מעוניין לבטח את הרכב למטרה מסוימת ולפרק זמן קצר מוגדר, או להשאיל את רכבו לאדם אחר שינהג ברכב במשך יום או יומיים, ובמיוחד אם הוא משאיל את הרכב לנהג חדש, מומלץ שלא לסמוך בעיוורון על הגורל, אלא לעזור לגורל לשמור עליכם באמצעות רכישת ביטוח רכב ליום אחד.

    כמה עולה ביטוח רכב ליום אחד?

    עלות ביטוח רכב ליום אחד עשויה להשתנות בהתאם לסיכונים שהמבוטח מציב מבחינת חברת הביטוח. חברות הביטוח מחשבות את הסיכוי להתרחשות תאונה והגשת תביעה מצד המועמד לביטוח, וגובות את דמי הביטוח בהתאם.

    המידע בו חברות הביטוח משתמשות כדי לחשב הצעת מחיר של ביטוח ליום אחד, כולל:

    • מקום המגורים
    • העיסוק המקצועי
    • גיל המועמד לביטוח
    • סוג הרכב אותו מבקשים לבטח.

    מה משפיע על עלות ביטוח ליום אחד?

    כמה גורמים שמשפיעים על עלות ביטוח ליום אחד, כוללים:

    נקודות ברישיון הנהיגה. יש סיכוי גבוה שהמועמד לביטוח יקבל הצעה לכיסוי זול יותר של פוליסה, אם יש לו פחות משש נקודות עונשין ברישיון שלו.

    תביעות קודמות. באופן דומה, אם המועמד לביטוח הגיש פחות משתי תביעות לחברות ביטוח, הכיסוי שלו אמור להיות זול יותר.

    פרטי הרכב. אם נהג שואל את הרכב, הוא יתבקש להוכיח שיש לו אישור מהבעלים להשתמש בו, כמו גם להציג את פרטי הרכב, תעודת הזהות ורישיון הנהיגה שלו.

    איזה סכום של השתתפות עצמית אתם מוכנים לשלם? אם תבחרו סכום גבוה, סביר להניח שמחיר הפוליסה יקטן, אבל חשוב לזכור שהסכום צריך להיות כזה שיהיה לכם נוח לשלם אם תהיו מעורבים בתאונה.

    למה "מציאה" יכולה לעלות ביוקר?

    ביטוח ליום אחד זמין לרכישה בכמה שיטות:

    • יצירת קשר טלפוני עם החברה שבה הרכב מבוטח;
    • פניה לסוכן הביטוח האישי;
    • רכישה ישירה באתר האינטרנט של חברת הביטוח;
    • אפשרות נוספת היא השוואת מחירי ביטוחים באתר השוואות מחירים, וקבלת הצעה משתלמת ומתאימה.

    אבל למרות שזהו ביטוח לפרק זמן קצר ביותר, עדיין חשוב להקפיד למצוא את הפוליסה המתאימה ביותר, ממש כמו שבוחרים כל פוליסת ביטוח אחר. יש לוודא, למשל, שפוליסה "משתלמת במיוחד" במחיר "מציאה" אינה משמיטה כיסויים חיוניים בפוליסה כך שבמקרה הצורך להפעלת הפוליסה, היא תתגלה כחסרת תועלת.

    לדוגמא, אם בעל הרכב מעוניין להשאיל את הרכב לנהג שלא מזמן קיבל את רישיון הנהיגה שלו, הוא יכול לרכוש פוליסת ביטוח נהג חדש ליום אחד, להגנה על הנהג ועל הרכב.

    מתי מתאים מתאים לרכוש ביטוח ליום אחד?

    בעוד שפוליסות ביטוח רכב שנתיות נחשבות לסוגים הפופולריים ביותר של ביטוחי רכב, קיימות סיבות רבות לרכישת כיסוי ביטוי למשך יממה, כגון:

    • השאלת רכב לבן משפחה או חבר לטיול או למקרה חירום.
    • שכירת רכב לצורך מעבר דירה.
    • התנסות של נהג חדש ברכב המשפחתי, כדי להניח לו להתנסות מעט בנהיגה לפני שרוכשים עבורו ביטוח שנתי, אבל במקרה כזה חשוב לבדוק היטב כמה עולה ביטוח נהג חדש ליום אחד, ולהשוות את המחירים ותנאי הפוליסות המוצעות על ידי חברות הביטוח השונות.
    • איסוף רהיטים או מוצרים שנרכשו והובלתם הבייתה.
    • שכירת רכב ליום אחד.
    • נהיגה ברכב אחר כשהרכב הרגיל במסך.

    איך מכניסים סדר בהתלבטויות אם לרכוש או לא לרכוש ביטוח ליום אחד?

    חברת הביטוח קובעת את המחיר של פוליסת ביטוח רכב ליום אחד, והמחיר נתון לשיקול דעתה הבלעדי, בניגוד, למשל, לעלות ביטוח חובה. מסיבה זו, עלות פוליסת ביטוח ליום אחד יכולה להיות יקרה יותר באופן יחסי, בהשוואה לביטוחי רכב רגילים לשנה.

    חברות הביטוח מתייחסות פוליסת ביטוח רכב כאל פוליסה עם כדאיות כלכלית נמוכה יותר, ולכן נוקבת במחיר גבוה יותר לפוליסה. לכן השיקול הוא שיקול של כדאיות וכמו עם השיקולים של כל רכישה אחרת, חשוב לבחון את העלות מול התועלת.

    כך, למשל, אם בעל הרכב משאיל את הרכב לאימו, כדי שתצא ליום של קניות, רכישת ביטוח ליום אחד תהיה חשובה, אבל לא סביר להניח שזהו מקרה של חיים או מוות. מצד שני, אם בעל הרכב מעוניין להשאיל את הרכב לבנו הצעיר, או לנסיעה ארוכה בכבישים מסוכנים והומים, כדאי לרכוש ביטוח נהג צעיר ליום אחד, כדי להגן עליו מפני כל תרחיש אפשרי.

    ביטוח ליום אחד: שאלות ותשובות

    איזו רמת כיסוי כדאי לרכוש לביטוח רכב ליום אחד?

    רמת הכיסוי המתאימה לביטוח רכב ליום אחד תלויה במגוון גורמים. בין היתר, כדאי לקחת בחשבון שיקולים כמו מרחק הנסיעה שיתבצע בפרק הזמן של הביטוח, גיל הרכב, ושיעורי השתתפות עצמית גבוהים או נמוכים. פנו לסוכן ביטוח על מנת שיסייע לכם במציאת פוליסה שתתאים לצרכים שלכם.

    מה ההבדל בין ביטוח אחריות לכיסוי מלא?

    כיסוי אחריות מבטח מפני נזק שעלול לפגוע באנשים אחרים או ברכושם, במקרה של תאונה שבה אתם אשמים. כיסוי מלא כולל אחריות, אבל גם התנגשות וכיסוי מקיף.
    כיסוי מקיף מכסה נזק שנגרם לרכב שלכם כתוצאה מתרחישים כמו פגיעות מזג אוויר, גניבה, ונדליזם או אירועים אחרים שאינם תאונה.

    מה צריך לדעת כשמשווים מחירי ביטוחי רכב ליום אחד?

    כדי לקבל הצעת מחיר מדויקת לעלות ביטוח רכב ליום אחד, תצטרכו לספק לסוכן הביטוח שלכם את הפרטים הבאים:
    השנה, היצרן, הדגם והמספר הסידורי של הרכב.
    השימוש ברכב, כולל מרחק נסיעה, ואם השימוש הוא למטרה עסקית או טיול.
    שמות נהגים נוספים שעשויים לנהוג ברכב.
    המרחק אליו אתם מתכוונים לנהוג בפרק הזמן של הביטוח.

    איך מדווחים על תאונה?

    לאחר תאונת דרכים, חשוב ליידע את סוכן הביטוח, על מנת להתחיל בתהליך התביעה באופן מידי. אפשר לדווח על התביעה גם באופן מקוון באתר או באפליקציה של חברת הביטוח, או להתקשר למוקד שירות הלקוחות של חברת הביטוח, לדווח על התאונה ולהתחיל את תהליך התביעה.

     

    ומה השורה התחתונה פה?

    כמו לפני כל רכישה אחרת, ובמיוחד לפני רכישת ביטוחים, חשוב להקפיד על השוואת מחירים כדי לקבל כמה הצעות מחירים מכמה חברות ביטוח. מלבד שיקולי המחיר, הפוליסה שתיבחר צריכה להתאים היטב לצרכים של הנהג ולכלול את מלוא הכיסויים הדרושים.

    צרו עמנו קשר לקבלת ייעוץ חינם!