תנו למומחים שלנו לדאוג לכם, צרו עמנו קשר לייעוץ חינם!

050-1234567

מחפשים מידע נוסף לגבי ביטוח מסויים? צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

    ביטוח רעידת אדמה: כשתבינו את הסיכונים, תרוצו לרכוש את הפוליסה

    ביטוח רעידת אדמה משלם עלויות שנגרמות מאובדן המגורים במקרה של נזק לבית

    ביטוח רעידת אדמה מכסה נזקים שנגרמים כתוצאה מרעידת אדמה, או טלטלה קרקעית פתאומית שנובעת מתנועת קרום כדור הארץ.

    באופן ספציפי יותר, הביטוח מכסה נזקים שרעידת האדמה גרמה לביתכם, לחפצים האישיים שלכם, כולל כיסוי להוצאות מחיה שנגרמו לכם בעקבות הנזקים או כיסוי לתכולת הבית שאי אפשר להשתמש בה יותר. כלומר, הביטוח מכסה את העלויות למגורים במקום אחר במהלך שיפוץ הבית, והחלפת התכולה שנפגעה, שמכוסה במסגרת הפוליסה.

    חשוב להבין שאלפי אנשים בישראל נמצאים בסיכון לנזק מרעידת אדמה, אבל רק מעטים רוכשים ביטוח רעידת אדמה על מנת להגן על רכושם, וחבל. לא הרבה אנשים יודעים שהכיסוי שניתן במסגרת ביטוח רעידת אדמה אינו נכלל בדרך כלל בפוליסות ביטוח דירה, וניתן להוסיף אותו לפוליסת ביטוח דירה קיימת או לרכוש אותו כפוליסה נפרדת.

    מה זה ביטוח בסיסי לרעידות אדמה?

    החלקים העיקריים של הכיסוי הבסיסי של רעידות אדמה כוללים:

    כיסוי לדירה. עד לסכום מסוים שנקרא מגבלה, כמו במגבלה בפוליסת ביטוח מבנה.

    כיסוי רכוש אישי. כיסוי לחפצים ופריטים בבית כמו רהיטים, טלוויזיות ומחשבים.

    הוצאות מחיה נוספות או אובדן שימוש. כיסוי לעלויות זמניות ותוספת למגורים חלופיים כשהאזור מפונה או במהלך שיפוץ הבית. לכיסוי זה אין השתתפות עצמית.

    מה בדיוק כולל סעיף הכיסוי למגורים חלופיים ?

    הוצאות מחיה שנגרמו לבעלי הבית כתוצאה מרעידת האדמה, והעדר היכולת להמשיך לגור בבית ולהשתמש בתכולה, בריהוט ובחפצים, עשויים להיות מכוסים במסגרת הפוליסה, בהתאם לתנאי חברת הביטוח, ולכסות מגוון צרכים במהלך שיפוץ הבית, למשך פרק זמן סביר, או עד שהמבוטח ימצא בית חדש. בחלק מהמקרים, חברת הביטוח מחזירה למבוטחים את ההוצאות הבאות:

    • השהות במקומות מגורים חלופיים.
    • תשלום לשכירת בית או דירה זמניים.
    • שהות בבית מלון.
    • ארוחות במסעדות.
    • אחסון רהיטים, חפצים ובגדים.
    • השכרת רהיטים.
    • הוצאות כביסה.

    מה מקבלים מחברת הביטוח במקרה של רעידת אדמה?

    פוליסת ביטוח דירה סטנדרטית מכסה נזקי רעידות אדמה בבית, כולל המבנים המחוברים אליו, כמו למשל מוסך, פרגולה או מחסן. מבנים אחרים, כגון מוסכים צמודים ובריכות אינם מכוסים במסגרת הפוליסה. רכוש אישי מכוסה עד למגבלת סכום שנקובה בפוליסה, והוצאות מחיה נוספות כלולות עד המגבלה המפורטת.

    שדרוגים של שיפוצים ותיקוני חירום מכוסים במסגרת הפוליסה, ומבוטחים יכולים לבחור ביטוח דירה שכולל את הכיסוי הסטנדרטי, בתוספת  כיסוי לרכוש מיוחד שמוגדר "שביר" כמו כלי חרסינה וזכוכית, וציפוי בנייה חיצוני.

    איך יודעים אם כדאי לרכוש ביטוח רעידת אדמה?

    כדי להחליט על רכישת ביטוח אדמה, יש כמה שיקולים שכדאי לקחת בחשבון:

    מתחילים עם השוואת ביטוח דירה לביטוח רעידת אדמה

    מומלץ לבדוק אם ביטח הדירה מכסה נזקי רעידת אדמה. רוב פוליסות ביטוחי הדירות אינן כוללות כיסוי לרעידות אדמה, אבל אם כן, אין צורך לרכוש ביטוח נוסף.

    אחר כך בוחנים אם אפשר לשקם את החיים בקלות אחרי האירוע

    ביטוח רעידת אדמה מכסה נזקי מזג אוויר, וחלק מההפסדים והנזקים שרעידות אדמה עלולות לגרום לבית, לחפצים ולמבנים אחרים ברכושכם. כדי להחליט אם לרכוש את הביטוח, יש כמה שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם:

    • האם אתם יכולים להרשות לעצמכם להחליף את החפצים האישיים בביתכם לאחר רעידת אדמה?
    • האם אתם יכולים לשלם על מגורים זמניים אם ביתכם מוגדר כבלתי ראוי למגורים בגלל פגע באזור או נזק מבני?

    אם עניתם "לא" לאחת השאלות או לשתיהן, כדאי שיהיה לכם ביטוח רעידת אדמה. אם יש לכם משכנתא, סביר להניח שיש לכם ביטוח דירה, ואם הוא כולל כיסוי לרעידת אדמה, אין צורך לרכוש פוליסה נפרדת, אבל אם הכיסוי אינו נכלל בפוליסה, כדאי להתייעץ עם יועץ ביטוח לגבי הרחבת הפוליסה הקיימת או רכישת פוליסה נפרדת.

    האם ביטוח רעידת אדמה מכסה את כל הנזקים?

    לא. יש מגבלות על מה שפוליסת ביטוח רעידת אדמה משלמת. מטרת הביטוח היא לסייע להשבת קורת הגג, אבל הפוליסה אינה מחליפה את כל מה שאיבדתם. שוכרים יכולים לרכוש את הביטוח כדי לכסות נזקים לחפצים שלהם ולשלם עבור מגורים חלופיים במהלך שיפוץ הבית.

    אנשים שמתגוררים בבתים ניידים יכולים לרכוש את הביטוח כדי לכסות נזקים למקום המגורים שלהם ולחפציהם, והפוליסה יכולה לשלם גם עבור מגורים במקום אחר במהלך תיקון הבית הנייד.

    לאילו סיכונים חשופות חברות ביטוח שאינן מוכרות ביטוח רעידת אדמה?

    חברות ביטוח שאינן מוכרות ביטוח רעידת אדמה עשויות להיות מושפעות מההשלכות עקב הפסדים שנגרמים למבוטחים בעקבות פגיעה בבתים או ברכוש של מבוטחים לאחר רעידת אדמה.

    הפסדים אלה עשויים להיות כרוכים בתביעות בגין הפרעה עסקית והוצאות מחיה נוספות. מכוניות ורכבים מסוגים שונים מכוסים בנזקי רעידות אדמה במסגרת פוליסת ביטוח מקיף לרכב.

    איך תובעים את חברת הביטוח?

    אם רעידת אדמה גרמה לנזק בבית או במבנה, יש לדווח לחברת הביטוח בהקדם האפשרי, ואז מתחיל תהליך תביעה שכולל את השלבים הבאים:

    • מדווחים על הנזק בטלפון או באמצעות סוכן הביטוח.
    • חברת הביטוח צריכה לפתוח תביעה עם קבלת דיווח התביעה.
    • אם חברת הביטוח מסרבת לפתוח בתביעה, יש להתקשר מיד למפקח על הביטוח.
    • יש להתעקש שחברת הביטוח תקצה נציג תביעות, שמיומן בהערכת הנזק לרכוש.
    • מומלץ להבין את לוח הזמנים לבדיקת הנזק ותשלום הפיצויים.
    • נציג התביעות צריך לראות את כל הנזקים שהתרחשו בדירה.
    • המבוטחים צריכים לוודא שנציגי חברת הביטוח בודקים את האזורים הנסתרים של הנכס, כגון מרתפים, לוחות ויסודות מורמים.
    • אם נמצא נזק נוסף לאחר הבדיקה הראשונה, יש לדווח עליו ולבקש מנציג חברת הביטוח לבצע בדיקה נוספת.

    למה חשוב לבדוק באופן מקיף את כל הנזקים שנגרמו כתוצאה מרעידת אדמה?

    כי יתכן שיהיה קשה לבצע אומדן מדויק של הנזק שנגרם כתוצאה מרעידת האדמה, וקשה למצוא בהתחלה סוגים מסוימים של נזקים.

    המבוטח ובודק התביעות מטעם חברת הביטוח צריכים לבדוק היטב ובקפדנות את כל הנזקים, ולוודא שכל הנזקים שנמצאו מופיעים בתביעה, כמו גם כל הנזקים הנסתרים.

    ביטוח רעידת אדמה: שאלות ותשובות

    מה מכסה ביטוח רעידת אדמה?

    ביטוח רעידת אדמה משלם עלויות סבירות שנגרמות מאובדן המגורים במקרה של נזק לבית כתוצאה מרעידת האדמה. קיימים שלושה מרכיבים עיקריים בפוליסה: הבית, הרכוש האישי והוצאות מחיה נוספות.
    לדוגמא, אם הבית נפגע כתוצאה מרעידת אדמה ונוצרו סדקים בקירות, בתקרה, ברצפות או נזקים אחרים, הם יכוסו תחת חלק המגורים של הכיסוי. יש סכום השתתפות עצמית ומגבלה לחלק זה של הכיסוי, וחלק נוסף בפוליסת ביטוח רעידת אמה מכסה את החפצים האישיים שלכם בבית שנפגע.

    איך הרכוש האישי בבית מוגן במסגרת ביטוח רעידת אדמה?

    ברוב המקרים, ובהתאם לתנאי חברת הביטוח, פוליסת ביטוח רעידת אדמה כוללת סעיף כיסוי לרכוש אישי שמאפשר למבוטחים להחליף רהיטים, מכשירי אלקטרוניקה וחפצים אחרים שניזוקו.
    כמעט כל חפץ, רהיט, מכשיר או מוצר יכול להיכנס לקטגוריה זו, למרות שקיימת השתתפות עצמית ומגבלה לחלק זה של הכיסוי הנפרד מההשתתפות העצמית והמגבלה לדירה.

    מה לא מכוסה במסגרת ביטוח רעידת אדמה?

    ביטוח רעידת אדמה אינו מכסה כמה תרחישים שרוב האנשים עשויים להניח שהפוליסה כן מכסה. לדוגמא, נזקים שנובעים משריפה שנגרמה כתוצאה מרעידת אדמה, מכוסים במסגרת ביטוח דירה בסעיף ביטוח שריפות, ולא בביטוח רעידת אדמה.

    הביטוח גם אינו מכסה נזקים לרכבים, גדרות, בריכות וכלי חרסינה עדינים. נזק לאדמה בדרך כלל אינו מכוסה, אבל חלק מהפוליסות כוללות אפשרויות "עלות הנדסית", אשר כוללת נזקים לקרקע ולגינות.

    האם נזקי מים מכוסים במסגרת ביטוח דירה או במסגרת ביטוח רעידת אדמה?

    הצפות הן תוצאות נפוצות של רעידות אדמה, אבל הנזק שהן גורמות אינו מכוסה במסגרת פוליסת ביטוח רעידת אדמה. אירועים אלו שייכים לביטוח נזקי מים, כמו גם כיסוי לנזקים שנגרמו כתוצאה מפיצוץ בביוב או בצינורות הניקוז, כתוצאה מרעידת אדמה.
    ברוב המקרים, ביטוח רעידת אדמה אינו מכסה תרחישים שמכוסים במסגרת ביטוח דירה, כמו למשל נזקי שריפה, גם אם השריפה נגרמה כתוצאה מרעידת אדמה.

     

    בשורה התחתונה, השאלה היא לא אם אתם יכולים להרשות לעצמכם ביטוח רעידת אדמה, אלא אם אתם יכולים להרשות לעצמכם לא לרכוש את הפוליסה

    במקרה של אסון והתמוטטות הבית לאחר רעידת אדמה, אתם עלולים למצוא את עצמכם מחפשים מקורות מימון למקומות מגורים חלופיים, ואתם עלולים להיקלע להוצאות פתאומיות גבוהות שלא בטוח שיהיה לכם איך לממן.

    ביטוח רעידת אדמה חשוב כי אסונות מתרחשים וכדאי להיערך לקראתם. אז אם אין לכם כיסוי לרעידת אדמה במסגרת ביטוח דירה, או ביטוח מבנה, זה הזמן להתקשר ליועץ הביטוח שלכם ולקבל המלצות על הכיסויים המתאימים.

    צרו עמנו קשר לקבלת ייעוץ חינם!