תנו למומחים שלנו לדאוג לכם, צרו עמנו קשר לייעוץ חינם!

050-1234567

מחפשים מידע נוסף לגבי ביטוח מסויים? צרו עמנו קשר לייעוץ חינם

    ביטוח שיניים פרטי: אם אין לכם פוליסה מתאימה, אתם מבזבזים כסף

    לפני שתרכשו ביטוח שיניים פרטי, חשוב שתבינו בדיוק מי במשפחה שלכם יזדקק לכיסוי

    אין ויכוח על העובדה שטיפולי שיניים הם יקרים, במיוחד כשאתם זקוקים לטיפולים מקיפים, ולכן כל כך הרבה אנשים תוהים אם לרכוש ביטוח שיניים פרטי. אם אין לכם כיסוי מתאים לטיפולי שיניים במסגרת קופת החולים, יתכן שתצטרכו לרכוש פוליסה פרטית.

    יחד עם זאת, כאשר רוכשים ביטוח שיניים פרטי בנפרד, חשוב לבחור את הפוליסה המתאימה, כי פוליסה שאינה מותאמת לצרכים שלכם היא בזבוז כסף. אז בואו נבדוק איך בוחרים פוליסה מתאימה.

    ביטוח שיניים פרטי מתחיל עם בחירת הרופא המועדף עליכם

    ראשית חשוב להבין שאם אתם בוחרים פוליסה שמבוססת על רופאי שיניים מסוימים שמהם אתם רוצים לקבל את הטיפולים, ושהם עובדים עם חברת הביטוח דרכה אם רוכשים את הפוליסה, תוכלו לבחור באחת הפוליסות המשתלמות יותר.

    אם אין לכם רופא שיניים שממנו אתם רוצים לקבל את הטיפול, אתם יכולים לבחור כל אחד מרופאי השיניים שמוצעים על ידי חברת הביטוח וגם כאן יש לכם אפשרות לבחור פוליסה פחות יקרה.

    אם יש לכם רופא שיניים מועדף, אבל הוא לא עובד עם שום חברת בטוח, עדיין תוכלו לרכוש פוליסת ביטוח שיניים פרטי, אבל תשלמו סכום גבוה יותר של השתתפות עצמית, על מנת לקבל את הטיפול מרופא שאינו עובד עם החברה. אלא שאפשרות זו כרוכה בתשלום הרבה יותר גבוה, כך שהפוליסה שרכשתם תהפוך ללא משתלמת.

    האם ביטוח שיניים שווה את ההוצאה?

    יתכן שאתם מאמינים שברוב המקרים ביטוחים מסוגים שונים אינם שווים את ההוצאה, וייתכן שאתם צודקים. אחרי הכול, אם חברות הביטוח לא היו מרוויחות, הן היו פושטות את הרגל. מטרת ביטוח היא להגן עליכם בתרחישים הגרועים ביותר, ופוליסת ביטוח שיניים פרטית שונה באופן משמעותי מרוב סוגי הביטוחים האחרים.

    בביטוח בריאות או ביטוח דירה, למשל, החיסרון הפוטנציאלי כל כך גבוה, שכמעט אף אחד אינו יכול להרשות לעצמו את הסיכון לא להיות מבוטח. עם ביטוח שיניים, הסיכויים שתצטרכו להפעיל את הפוליסה גבוהים, כך שהתשובה היא כן. בהחלט שווה להשקיע את הסכומים החודשיים.

    בשנת בריאות טובה, כשאתם זקוקים רק לטיפולי שיננית ובדיקות שגרתיות או צילומי רנטגן מורכבים לטיפולים מונעים טובים, אתם עלולים להפסיד כסף על ביטוח שיניים פרטי. אבל כשהבעיות מתעוררות, ורוב הבעיות מתעוררות בפתאומיות, תצטרכו להוציא סכומי כסף גבוהים למימון הטיפולים, במיוחד אם הם אינם מכוסים במסגרת קופת החולים.

    כשאתם צריכים טיפולי שיניים מקיפים, אתם צריכים אותם עכשיו

    וחברות הביטוח יודעות את זה. אז לא יעזור לכם לגלות שאתם צריכים טיפול דחוף, לרכוש פוליסת ביטוח שיניים פרטי, להמתין את פרק הזמן הדרוש ורק אז, ומאוחר מדי, תוכלו לקבל את הטיפול. אם תנסו גישה זו, סביר להניח שתסבלו מאי נוחות משמעותית ובסופו של דבר תאבדו את השן, ואז תצטרכו לשלם מחיר מלא על העקירה.

    הגישה הזו יכולה להיות מסוכנת במיוחד אם יש לכם ילדים שזקוקים לטיפולי שיניים ואין לכם פוליסה מתאימה של ביטוח שיניים לילדים.

    האם חברת הביטוח תהיה שם בשבילכם כשתזדקקו לה?

    במקרה שתצטרכו לעבור טיפול שיניים מורכב, בשנת בריאות שאינה אופטימלית, רופא השיניים עשוי להודיע לכם שאתם זקוקים לכמה סתימות, טיפול שורש וכתר. חוץ מזה, עדיין תצטרכו לשלם עבור בדיקות שגרתיות, טיפולי שיננית וצילומי רנטגן. ועוד לא דיברנו על הטיפולים המורכבים באמת כמו:

    • התקנת גשר
    • עקירות כירורגיות
    • התקנת כתרי חרסינה
    • ניתוחי חניכיים
    • או ניתוח להחלפת כל השיניים בפה בטיפול אחד.

    אז זה הזמן להיות מבוטחים, נכון? בהחלט. כשתזדקקו לטיפולים מקיפים ויקרים שלא תוכלו לממן אותם בעצמכם, ושאינם מכוסים במסגרת קופת החולים, או במסגרת ביטוח שיניים הסתדרות המורים, ביטוח שיניים פרטי יתגלה כחבל הצלה.

    לא באמת חשבתם שתוכלו להערים על חברת הביטוח, נכון?

    אם אתם מאמינים שתוכלו להחזיק מעמד ולרכוש ביטוח שיניים פרטי כשתזדקקו לו, אתם מוזמנים לחשוב שוב. בגלל הליך שנקרא תקופת המתנה, אתם עלולים לא לקבל בזמן את הטיפול שאתם זקוקים לו בדחיפות, ובכלל, אל תנסו אפילו להערים על חברות הביטוח.

    תקופת המתנה פירושה, למשל, שבפרק זמן שנקוב בפוליסה, לאחר שהתחלתם את הביטוח, לא תוכלו לקבל כיסוי לטיפולים גדולים, כגון התקנת כתרים או ניתוחי חניכיים. תקופת ההמתנה משתנה בהתאם לתנאי הפוליסה.

    ביטוח שיניים: שאלות ותשובות

    מה מכוסה במסגרת ביטוח שיניים

    רמת הכיסוי משתנה באופן משמעותי לפי הפוליסה, לכן מומלץ להבין היטב את התנאים לפני שקונים ביטוח שיניים. פוליסות רבות דורשות חלוקת עלויות טיפולי שיניים באמצעות השתתפות עצמית, ויתכן שחלק מבעיות השיניים הקיימות, או הטיפולים השונים הנדרשים, לא יכוסו.

    חשוב להבין שפוליסות רבות של ביטוחי שיניים כוללות תקופת המתנה של שנה לפני שתהליכים מסוימים יכוסו, כמו התקנת כתרים, גשרים או שיניים תותבות. המבוטחים מתבקשים לדווח על מצב בריאות השיניים שלהם לפני רכישת הביטוח, אבל אל תהססו להתייעץ עם יועץ הביטוח שלכם על כל שאלה.

    איך ביטוח שיניים פרטי מתייחס למצבים רפואיים קיימים?

    חלק מפוליסות ביטוח שיניים פרטי אינן מכסות "תנאים קיימים" שמוגדרים במקרים רבים כטיפולים עיקריים כגון סתימות עמוקות שיזדקקו לכתרים.
    החלפת שן חסרה יכולה להיחשב כמצב שהיה קיים אם השן שלכם אבדה או נשרה לפני שהצטרפתם לפוליסת ביטוח שיניים. יתכן שהפוליסה שלכם אינה מכסה החלפת כתרים, התקנת גשרים ושיניים תותבות אלא אם כן הם הותקנו לראשונה לפני יותר מעשר שנים.

    כשאתם קונים ביטוח שיניים פרטי, בררו מה כל חברת ביטוח מחשיבה כמצב קיים מראש, כדי שתוכלו להחליט עם הוצאות סכום ההשתתפות העצמית לכיסוי תנאים אלו יתאימו לתקציב שלכם. אם לא, כדאי שתמשיכו להשוות מחירי ביטוחים עד שתמצאו פוליסה שתכסה עלויות אלה.

    מה לא מכוסה במסגרת ביטוח טיפולי שיניים?

    ביטוח טיפולי שיניים מכסה רק במקרים נדירים הליכים יקרים כמו רפואת שיניים קוסמטית, גם אם אתם מנסים לטעון שאתם זקוקים להליך על מנת להקל על כאב פיזי או סבל רגשי.
    כאשר הביטוח אכן מכסה טיפולים אלו, המקסימום השנתי עדיין מאפשר לכם לחסוך הרבה מאוד, במיוחד אם תיקחו בחשבון את הטיפולים השגרתיים והבדיקות הדו-שנתיות שלכם.

    מי צריך ביטוח שיניים פרטי?

    לפני שתרכשו ביטוח שיניים פרטי, חשוב שתבינו בדיוק מי במשפחה שלכם יזדקק לכיסוי. האם אתם צריכים ביטוח לעצמכם ולבן או בת הזוג שלכם, או שגם הילדים התלויים שלכם זקוקים לפוליסת ביטוח שיניים לילדים.
    אם יש לכם ילדים, ואתם יודעים שגם אתם וגם ילדיכם תזדקקו לטיפולי שיניים מקיפים, כדאי שתהיה לכם פוליסת ביטוח נפרדת מהכיסוי המוצע דרך קופות החולים.

    כמה אתם רוצים לשלם על השתתפות עצמית?

    שיקול משמעותי בבחירת פוליסת בטוח שיניים פרטי שתתאים לכם תלויה בסכום ההשתתפות העצמית שאתם רוצים לשלם. כשאתם חושבים על הסכום שיתאים לתקציב שלכם, קחו בחשבון את השיקולים הבאים:

    גובה הפרמיות החודשיות
    סוגים שונים של שיעורי השתתפות עצמית
    מהן המגבלות של הפוליסה?
    ואיזה טיפולי שיניים אינם נכללים במסגרת הכיסוי?

     

    כמה מסקנות לסיום

    אם קופת החולים שלכם אינה מכסה את טיפולי השיניים שאתם זקוקים להם, ואינכם עובדי מדינה שמקבלים ביטוח שיניים לעובדי מדינה, השיטה הטובה ביותר, מלבד מימון פרטי, היא רכישת ביטוח שיניים פרטי והקפדה על טיפולי מניעה ותחזוקה קבועים.

    הקפדה על טיפולים שגרתיים כל חצי שנה ופנייה לרופא שיניים שמבצע עבודה איכותית שמחזיקה לאורך שנים, עם תמיכה וגב של פוליסת ביטוח שמתאימה לצרכים שלכם, הן השיטות היעילות ביותר לחסוך כסף בטווח הארוך על טיפולי שיניים יקרים.

    צרו עמנו קשר לקבלת ייעוץ חינם!