פוליסה מתאימה ומשתלמת של ביטוח משרד צריכה לכלול ארבעה היבטים עיקריים חשובים:
- ביטוח מבנה ותכולה
- ביטוח אחריות מעביד
- ביטוח אחריות ציבורית
- ביטוח הפרעה לעסקים.
מרכיבים אלה חייבים להיכלל בפוליסה, וכל שאר המרכיבים יכולים להיות מותאמים אישית לעסק, להעדפות וכמובן לתקציב.
בואו נדבר רגע על המאפיינים העיקריים של ביטוח למשרד
אין שני משרדים זהים, ולכן כשמחפשים ביטוח למשרד צריך להבין את הסיכונים הספציפיים של בית העסק. יועץ ביטוח מומחה יודע להתאים פוליסה למאפיינים העסקיים של המבוטח, לפי הקריטריונים הבאים:
לתאונות יש נטייה מעצבנת להתרחש
אז זה הרכיב הראשון שאתם צריכים לוודא שיש בפוליסה שלכם. ביטוח אחריות ציבורית מיועד להגנה על בעל העסק והלקוחות שנכנסים לבית העסק. כבעלים, אתם אחראים לוודא שהמשרד שלכם יהיה נטול סיכונים ככל האפשר, אבל תאונות מתרחשות. ביטוח אחריות ציבורית במסגרת ביטוח משרד מכסה אובדן, נזק או פציעה שנגרמים לצד שלישי במתחם שלכם.
לדוגמא, אם לקוח נופל ופוצע את עצמו במהלך ביקור במשרד שלכם, הכיסוי ישתלם אם תוגש תביעה משפטית.
ביטוח חבויות להגנה על כל מי שנמצא במשרד
כיסוי זה מבטיח גישה לפיצויים הולמים במקרה של צורך בפיצוי לעובד שמועסק בחברה ונפצע או שנגרם לו נזק כתוצאה ממצב שאתם, כמעסיקים, אחראים להם. ביטוח חבויות במסגרת ביטוח משרד כוללת גם כיסוי למתנדבים או עובדים פרילנסרים.
גם אם אתם לא הבעלים של המבנה, כדאי שיהיה לכם ביטוח מבנה
ביטוח מבנה נחוץ רק במקרה שהמבוטח הוא הבעלים של הנכס ומעוניין לבטח את המבנה במסגרת ביטוח עסק שלם. אם המבוטח אינו בעל הנכס, לבעלים של הבניין יהיה ביטוח נכס מסחרי משלו.
זה לא אומר ששיפורים שמתבצעים במבנה יבוטחו אוטומטית בכיסוי של בעל הבית, ואם השוכר יתקין מטבח חדש, חדר ישיבות או יבצע שיפוץ משמעותי במבנה במהלך תקופת השכירות שלו, יש להוסיף את החידושים במבנה לפוליסת הביטוח.
ביטוח להפרעה עסקית פותר הרבה בעיות
אם המבנה נהרס, כיסוי הגנת הפרעה עסקית במסגרת ביטוח לעסק ולמשרד מכסה את המבוטח ומאפשר לו להמשיך לשלם שכר דירה, שכר עובדים והוצאות אחרות שיש להמשיך על מנת לשמור על התנהלות תקינה במהלך פתרון הבעיות.
שימו לב לתקופת השיפוי בפוליסה
תקופת השיפוי היא משך הזמן שניתן לתבוע את חברת הביטוח בגין עלויות הפרעה לעסקים.
ביטוח רכוש, זה לא אותו דבר כמו ביטוח תכולה
כל הפריטים הקבועים בבניין המשרדים מכוסה במסגרת ביטוח מבנה, וכל מה שאינו נכלל במסגרת הפריטים הקבועים, צריך להיכלל במסגרת ביטוח רכוש, כחלק מפוליסת ביטוח משרד. כיורים, חלונות, אביזרי תאורה וכן הלאה, הם פריטים שנחשים לחלק מביטוח המבנה.
שולחנות, מחשבים וארונות נחשבים לתכולה. לאם תשכירו את הנכס, לבעל הבית תהיה פוליסה משלו שתכסה את התכולה ששייכת לו. יועץ ביטוח יכול לעזור לכם להבין אילו מרכיבים נכללים במסגרת ביטוח תכולה, ואילו מרכיבים מכוסים במסגרת ביטוח מבנה.
כיסוי משפטי למקרה שיתבעו אתכם
כיסוי משפטי מסייע בתשלום שכר טרחה אם צד שלישי עומד לנקוט בצעדים משפטיים נגדכם, ואתם יכולים לבקש מיועץ הביטוח שלכם שיספק לכם פוליסה שכוללת מגבלה שאתם מרוצים ממנה.
מה זה אי הכללות בביטוח משרד?
כמו בכל פוליסות ביטוח אחרות, גם ביטוח משרד כולל סעיפים שונים של אי הכללות וחשוב להקפיד לקרוא היטב את מסמכי הפוליסה על מנת להבין על מה אתם אחראים ועל מה חברת הביטוח שלכם אחראית.
חברות ביטוח רוצות להגן על עצמן מפני תביעות בגין תרחישים בלתי נמנעים כגן בלאי, אבל עליכם לשמוח שהן מסכימות לכסות את התרחישים החשובים לכם. כך, למשל, חברת הביטוח לא תפצה אתכם במקרים הבאים:
אם הפוליסה לא כוללת כיסוי לנזק מקרי, כדאי שתוסיפו
כיסוי זה מאפשר למבוטח לתבוע נזקים שלא נגרמו כתוצאה ממאפייני פוליסה אחרים, כגון שריפה, גניבה, שיטפון וכן הלאה.
לא תמיד כיסוי זה מגיע כסטנדרט, למרות שאם אתם רוצים שכיסוי בשוגג ייכלל בפוליסה שלכם, חשוב שתודיעו ליועץ הביטוח שלכם בשלב מוקדם, על מנת לסייע לו למצוא לכם את הפוליסה הטובה ביותר.
אתם מקפידים על אמצעי ההגנה שהפוליסה דורשת, ויש לכם כיסוי להגנה מפני פריצות
זהו כיסוי אפשרי שמגן מפני גניבות ופריצות באמצעות כניסה כפויה למשרד. ברוב המקרים, חברות הביטוח אינן מכסות את המבוטחים בגין גניבה שמתרחשת דרך דלת נעולה במנעול רגיל, ויקבעו אילו אמצעי אבטחה חייבים להתקיים במשרד לפני שיציעו כיסוי.
פעולה זו תורחב לחדירה לבית העסק דרך הפתחים הבאים:
- כניסות ציבוריות
- דלתות אחוריות
- חלונות
- מבני חוץ
- פתחי משאיות משלוחים
- וכניסות שירות.
חשוב לוודא שאתם מודעים לדרישות האבטחה בפוליסה שלכם ושהתקנתם את כל אמצעי האבטחה הדרושים.
ביטוח משרד: שאלות ותשובות
מי צריך ביטוח משרד?
ביטוח משרד מתמקד בעיקר בעסקים שמנוהלים בנכסים מסחריים. חברת הביטוח מרכיבה פוליסה שמתחשבת בסיכונים של הענף הספציפי שלכם, וסוגי הכיסויים הבסיסיים עליהם דיברנו קודם הם דרישות סטנדרטיות או חוקיות בכל המשרדים.
כל חברת ביטוח מציעה תנאי תשלום, מוצרים או שירותים ייחודיים, מה שהופך את הרכבת יסודות הפוליסה שלכם לתהליך פשוט למדי.
מה מכוסה במסגרת ביטוח משרד?
פוליסת ביטוח משרד כוללת:
הגנה על הנכס, כולל נכס חדש.
פיצוי לנזק או אובדן פיזי.
פיצוי בגין אובדן הכנסות.
מה לא מכוסה במסגרת ביטוח משרד?
הנה מה שלא תמצאו בפוליסת ביטוח משרד:
הגנה מפני נזקים שנגרמים כתוצאה מרעידת אדמה, שיטפונות או פגעי מזג אוויר.
פיצוי לפגיעה בכלי עזר של המשרד.
פיצוי לפגיעה במחשבים.
אילו שיקולים כדאי לקחת בחשבון ברכישת ביטוח לעסק ולמשרד?
האם אתם מנהלים את בית העסק שלכם כבר תקופה ארוכה ולא חוויתם שום אירועים מיוחדים? חלק מחברות הביטוח יחשיבו מצב זה כעדות ליכולת שלכם לנהל מיזם עסקי נטול סיכונים ויציעו לכם פרמיות נמוכות יותר. יועץ ביטוח ייעץ לכם לגבי הנחות נוספות אפשריות בפרמיה שלכם.
אם יש לכם יותר ממשרד או בית עסק אחד, או שאתם מתכננים צמיחה עסקית בעתיד הקרוב, חברת הביטוח תציע לכם פוליסות עם פרמיות נמוכות יותר כך שתוכלו להינע מדמי ניהול כפולים כאשר תבקשו לבטח יותר מעסק אחד במקביל, גם אם לנכסים המסחריים שלכם יש שמות שונים. וזה לא הכול. אם תרכשו נכסים חדשים, תוכלו להוסיף אותם לפוליסה אחידה של ביטוח משרד.
כמה מילים לסיום על המפתח למציאת פוליסת ביטוח מיתולוגית
במיוחד היום, בתקופת הקורונה, כל שקל חשוב, ולכן חשוב לוודא שאתם מוצאים פוליסת ביטוח משרד עם תנאים מעולים ובמחיר הוגן. המפתח למציאת פוליסות מיתולוגיות אלה הוא להתייעץ עם יועץ ביטוח שמכיר מקרוב את ענף הביטוח והתעשייה שלכם.
הידע, הניסיון והמומחיות בתחומי ביטוח הם רק חצי מהדרך, וחשוב שהמומחה יכיר את החששות והסיכונים שמשפיעים על העסק שלכם, כך שיידע מה אתם באמת צריכים, ואלו מרכיבים חיוניים צריכים להופיע במוצר הביטוח הטוב ביותר מבחינתכם.